sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Sunnuntai kuulumiset

 Tuntuu, että mitä lähemmäksi mennään kesää sitä nopeammin viikot kuluu. Viikonloppu meni taas yhdessä hujauksessa ja huomenna takaisin paluu arkeen. Maanantaisin meillä on kauppapäivä ja sen lisäksi pitää vielä käydä apteekissa ja Jamerassa hakemassa parit koulukirjat uutta jaksoa varten. 

Mä oon nyt tosiaan sieltä helmikuun alusta lähtien kärsinyt pienestä yskästä, jonka seuraksi nuha iskee aina joka toinen viikko ja tänä viikonloppuna nousi mulle vielä pieni kuumekin siihen kaveriksi. Kuumetta ei onneksi kestänyt yhtä päivää pidempää, mutta tämä hirveä limayskä se kuin vaan jaksaa vaivata. Todella ärsyttävä olotila, kun ei ole niin kipeä että pitäisi maata sängyn pohjalla kolmen peiton alla, mutta tarpeeksi kipeä ettei viitsi lähteä salille tai kaupungille. 

En ole täällä blogissa vielä tainnut mainita, että tuossa muutama päivä sitten keskiviikkona sain nyt vihdoinkin alahampaisiini raudat. Hampaat ja koko suu oikeastaan on ollut tuosta oikoja ajasta asti ihan älyttömän kipeä. Koko ajan särkee ja varsinkin syöminen tekee niin tuskaa. Kaiken lisäksi poskien limakalvot ovat ihan haavoilla kun rautojen braketit raapivat niitä aina syödessä ja puhuessa. Toisaalta on hyvä, että mun hoitosuunnitelmassa on nyt vihdoin päästy tähän oikomisvaiheeseen, mutta pakko sanoa että on nämä kyllä ruman näköiset. Loppuvuodesta saan sitten vielä samanlaisen setin tuonne ylärivistöön, mutta onneksi mun ylähampaat ei koskaan näy, ei edes puhuessa tai hymyillessä.

Mähän mainitsin pari kolme viikkoa takaperin käyneeni kampaajalla, josta aika monen mutkan kautta selvittii suht samanlaiseen väritilanteeseen kuin mistä lähdettiin. Mulla on aina ollut haaveissa sellainen tuhkaruskea hiusväri, mutta se on omaksi yllätyksekseni alkanu pikkuhiljaa väistyä uuden värihimotuksen myötä. En oikein ikinä ole hirveästi lämmenyt omalle punertavalle hiuspigmentilleni, jota siis löytyy paljon, mutta nyt olen kovasti alkanut haikaileimaan kuparinruskeaa väriä. Näyttelijä Isla Fisherin väri vastaa varmaankin parhaiten sitä, mitä itse haluan lähteä tavoittelemaan!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti