perjantai 14. maaliskuuta 2014

Perjantailöpinää

Viime päivinä on ollut kyllä niin mahtavat kelit että! Me ollaan koitettu nyt olla joka päivä pihalla ja nauttia tuosta auringosta ja lämmöstä. Toissapäivänä esimerkiksi käytiin Jerryn kanssa kahdestaan rattailemassa tässä lähialueella. Päätin samalla reissulla käydä nopeasti pyörähtämässä Veskassa, josko sieltä löytyisi Jepalle jotain uusia vaatteita. Mentiin suoraan KappAhliin, jonne Jerryllä oli joululahjaksi saati lahjakortti. Aika pieni valikoima tossa meidän lähiliikeessä oli, mutta kyllä me silti jotain löydettiin. Ihan koko lahjakorttia ei saatu kulumaan, pitää varmaan odottaa kesää ja ostaa lopulla sitten vaikka parit shortsin ym. :) Mitä me sitten ostettiin? Ihan perus trikoopaita, housut ja sukkia.


Tänään alkoi muuten vihdoin ne yo-kirjoitukset ja 8 aamulla kävin siis kirjoittamassa englannin. Mähän kirjoitin enkun jo viime syksynä, mutta jäin 4 pisteen päähän E:stä ja se jäi ärsyttämään todella paljon, joten halusin kokeilla uudestaan. Kuuntelusta sain ensimmäisellä kerralla 73 pistettä ja nyt keväällä 77, joten paljoa en siinä kyllä saanut parannettua. Kuuntelu oli juurikin se mikä koko kokeessa meni ehkä vähän odotettua huonommin ja toivoin, että olisin saanut korotettua edes vähän enemmän, mutta se nyt on mitä on :) Kirjallinen osuus tänään tuntui ja olikin paljon helpompi kuin viimeksi ja esseenikin pitäisi olla ihan laadukas! Toivon niin sormet ristissä, että saisin korotettua siihen E:hen. Englannista E tai L olisi mulle niin tärkeä juttu. Englannin kieli on aina ollut mulle sellainen ylpeyden aihe ja kahden USAssa vietetyn vuoden jälkeen oon tavallaan asettanut itselleni korkeat tavoitteet sen suhteen. Tietty siitä kun asuttiin Jenkeissä on jo 6 vuotta, joten hyväksyn kyllä sen, että kielitaito on ehkä hieman päässyt ruostumaan. Koti Suomessa kun ei tarvitse kirjoittaa, puhua, lukea ja ajatella koko ajan englanniksi :) 
Maanantaina onkin sitten vuorossa ruotsi ja perjantaina biologia. Pakko myöntää, että ne kyllä hieman jänskäävät. Biologia varmasti eniten. Ruotsin kuuntelusta sain muistaakseni 33 pistettä ja oon siihen kyllä ihan tyytyväinen, ottaen huomioon että ruotsi on ollu mulle aina tosi vaikeeta. Johtuuko sitten siitä, että kun Suomessa alkoi 7. luokalla ruotsi, olin itse Jenkeissä ja sitten 2008 kesällä kävin yksin ilman opettajaa koko 7. luokan ruotsin opinnot 2 kuukaudessa! Luetun ymmärtäminen on ollut mulle kuitenkin niin enkun kuin ruotsin kielessä vahvuus, joten uskon että se maanantainen koe menee ihan hyvin! Biologiasta saakin sitten laittaa peukut pystyyn. Riippuen vähän siitä miten tuo bilsan koe menee, kirjoitan luultavasti sitten ensi syksynä äidinkielen lisäksi terveystiedon. Terveystieto saattaa kuitenkin olla mulle vahvempi aine ja voisin saada siitä mahdollisesti ihan hyvän arvosanan. Se voisi sitten vähän kompensoida, jos bilsa meneekin huonosti! 

Nyt mä menen kuitenkin syömään ja katselemaan hetkeksi telkkua ennen  kirjojen avaamista. Leevi lähti tänään poikien kanssa laivalle ja Jerry menee mummulaan yöksi, joten mulla on illemmasta sitten opiskelua ja pänttäämistä tiedossa. Hyvät viikonloput kaikille! :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti