perjantai 19. lokakuuta 2012

Lukijatoive: Mietteitä teiniäitiydestä

Sain jonkin aikaa sitten lukijalta ehdotuksen kertoa mielipiteistäni teiniäitiyteen. Se, että missä iässä ihmiset lapsia hankkii ei ole mun asiani. Kuitenkin koen asian niin, että 36-vuotias ja 16-vuotias voivat kumpikin olla ihan yhtä hyviä äitejä lapsilleen. En ajattele että ikä jotenkin määrittelisi sen, oletko hyvä vanhempi vai et. Kaikki riippuu äidin asenteesta.
 Itse tulin siis 18-vuotiaana raskaaksi ja niin monet kerrat sain kuulla kommentteja kuten "sulla menee nuoruus etkä saa sitä ikinä enää takaisin", "sitten ei lähdetä viikonloppusin baariin ja sekös sua tulee harmittamaan", "siihen loppuu sun hauskuus" ym. Naurattaa oikein ääneen miten tietämättömiä ihmiset voikaan olla! Vaikka olenkin nuori, en kuulu siihen ryhmään jotka käyvät baareissa joka vklp ja rellestävät ilman minkäänlaista oikeaa sisältöä elämässä. Mä nautin siitä, että saan olla tukka likasena, verkkarit jalassa kotona poitsun ja Leevin kans, kun muut juo rahojaan baarissa. Mutta tuollaisia kommentteja voi odottaa vain sellaisilta ihmisiltä jotka eivät itse ole tarpeeksi kypsiä olemaan vanhempia.. Mä rakastan mun lasta ihan kamalasti ja tekisin mitä vain sen eteen, se tekee musta parhaan äidin mun pojalle, vaikka olenkin "vasta" 19-vuotias.
Pointtini on siis se, että nuorena äitinä olemisessa ei ole mitään väärää jos vain laittaa lapsen edun kaiken muun edelle ja tarjoaa lapselle kaiken mitä hän tarvitsee ja tietenkin antaa paljon rakkautta ja turvaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti